onsdag 18 november 2009

Sjuklingar...

Två sjuklingar här hemma...de hostar o hostar...Amanda som ska få vaccinet imorgon, hoppas hoppas att hon kan få det ändå. Måste iaf åka till skolan imorgon o se om hon kan få den. Annars får vi väl vänta ngn vecka, jag o Glenn får den inte förrän vecka 50 iaf...:( Lång väntan...Hoppas att vi håller oss ifrån svininfluensan till dess. Ringde VC idag å fick medecin utskriven till ungarna, det gick bra...min kära kära favvo (INTE) läkare skulle skriva ut hostmedecin till dem, så jag åkte ner o skulle hämta ut, men fanns den där?! Nej!! Åhhh....sega sega människa....då måste jag åka ner imorgon igen, jag som inte gillar att vara ute bland folk nu...:(...speciellt inte när man ser hur folk undviker en...bättre att man kommer fram o pratar, ma behöver inte säga så mkt, men folk som man pratar med annars vänder ryggen till. Jag är jag fortfarande, gör det ngt om jag skulle råka bli ledsen om ngn kommer fram o pratar med mig ang Danne?! Nej, inte mig iaf, hellre det än detta undvikande sätt som vi svenskar har...Detta känns som när jag fick Amanda...många tog en omväg, vände sig bort, hejade inte, kunde inte komma fram o säga grattis....Hon föddes med Iktyos(en hudsjukdom, hon föddes med en extra hud som hon tappade i kuvös, nu e hon torr o vi smörjer ngra ggr om dagen), Ja, men hon levde/lever o var frisk i övrigt, men folk var väl rädda för vad de skulle få se i vagnen...det var ju bara en liten söööt bebis som var väldigt röd i hyn, inte värre!!! Ja samma känsla nu som då! Svenskt folk....

Idag har vi vart till Björkås, var där typ fem minuter, vi ska vara där o koka kaffe o göra iordning tidigare än 12, men det verkar som om de tänker fixa det mesta. Jag får väl med mig Ida också :) Som hjälp....tror inte det behövs egentligen men det är bra med ngn extra ändå...Systrarna P fixar iordning endel tårtor, som VI ska betala för....(Säger inte största P...men men...)
Kommer att bli en liten annorlunda minnesstund, ingen kista, ingen som kommer att hålla tal om Danne, vi ska bara träffas o prata o umgås o gråta o skratta tillsammans över alla minnen som vi har av Danne. Kommer att bjudas på tårta, dricka, kaffe o saft.

Känns såå jobbigt ibland, ibland bara slår det en fortfarande, Jag o Danne skulle köpa ett spel tillsammans, han gillade att sjunga (o gjorde det rätt bra) jag gillar också att sjunga (det låter inte alls bra!!!) Nu hade det kommit ngt nytt spel som man drar ett kort o berättar ordet som står på kortet då ska den andra forsätta sjunga rätt...ja jag tror att det gick till så...Jag letade efter spelet idag men kom på att jag inte kan köpa det spelet, jag har ingen att spela det med...tror inte min kära sambo uppskattar ett sådant spel :) Och ngn annan här hemma klarar nog inte av det spelet.
Jag saknar Danne så att det gör så jävla ont!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar